STORIES: République démocratique du Congo: the War of Minerals: The war of Coltan- Kivu 2013

Republic Democratic of Congo, North Kivu, Masisi, Rubaya. 20/09/2013. Rubaya, in the region of Masisi in North Kivu, grew up around the mining and extraction of coltan and manganite. The city, a heap of wooden shacks that has formed on the sides of a single muddy road, is under the rigid control of the Nyatura, Congolese Hutu soldiers allied with the FARDC, the regular armed forces.  A dailylife scene. An Adventists’s group prepare the Sunday massRepubblica Democratica del Congo, Nord Kivu, Masisi, Rubaya. 20/09/2013. Rubaya, nella regione del Masisi in nord Kivu, si è sviluppata intorno all\'attività mineraria di estrazione della manganite e del Coltan. La città, un cumulo di baracche in legno cresciute ai lati di un\'unica strada di fango, è sotto il rigido controllo dei Nyatura, militari hutu congolesi alleati con le FARDC, le forze armate regolari. Una scena di vita quotidiana. Un gruppo di Avventisti preparano la messa della domenica.
The war of Coltan- Kivu 2013

Republic Democratic of Congo, North Kivu, Masisi, Rubaya. 20/09/2013. Rubaya, in the region of Masisi in North Kivu, grew up around the mining and extraction of coltan and manganite. The city, a heap of wooden shacks that has formed on the sides of a single muddy road, is under the rigid control of the Nyatura, Congolese Hutu soldiers allied with the FARDC, the regular armed forces. A dailylife scene. An Adventists’s group prepare the Sunday mass

Repubblica Democratica del Congo, Nord Kivu, Masisi, Rubaya. 20/09/2013. Rubaya, nella regione del Masisi in nord Kivu, si è sviluppata intorno all\'attività mineraria di estrazione della manganite e del Coltan. La città, un cumulo di baracche in legno cresciute ai lati di un\'unica strada di fango, è sotto il rigido controllo dei Nyatura, militari hutu congolesi alleati con le FARDC, le forze armate regolari. Una scena di vita quotidiana. Un gruppo di Avventisti preparano la messa della domenica.